Pages

tisdag 10 januari 2012

Äntligen...

Jag har tidigare sagt att denna min nya blogg skall vara mer personlig än den förra och här kommer ett inslag på den vägen.

När jag tidigare arbetade som partiombudsman för Moderaterna med placering i Dalarna ansåg jag att arbetsbelastningen var alldeles för hög. Inte bara att den bröt mot svensk arbetstidslagstiftning, den bröt mot all sans och reson. Jag har ingenting emot att arbeta mycket och intensivt, inte det minsta, men när dygnets alla timmar endast går åt till arbete och sömn är någonting fundamentalt fel.

Under den värsta perioden, vilken varade cirka fem månader per år, januari till maj, gick jag till jobbet mellan kl 08.00 och 09.00, och klev in genom dörren hemma igen mellan kl 21.00 och 23.00. Vissa dagar då det var som värst kom jag hem vid 02-tiden för att sedan vara tillbaka på jobbet kl 09.00 igen.

Så kan man hålla på ett tag, några veckor eller någon månad. Men i förlängningen är det på intet sätt  hälsosamt. Därför gläder det mig att Moderaterna i Dalarna nu avlastar min efterträdare med att utlysa en ny tjänst som avlastar hans arbete.

Några av arbetsuppgifterna han nu slipper är:
• Vara delaktig i föreningars och fullmäktigegruppers utveckling av det dagliga politiska arbetet.
• Utarbeta underlag till politiska program, verksamhetsplaner och liknande åt föreningar och förbund.
• Bevaka massmedia, skriva debattinlägg och pressmeddelanden.
• Omvärldsbevakning.
• Bryta ner rikspolitik till lokalpolitik.
• Viss uppdatering av föreningarnas hemsidor
• Ansvara för brevsvar och medborgarkontakter
• Hjälpa föreningar med kampanjplanering.
• Samordna erfarenhetsutbyte mellan föreningar.
• Genomföra vissa utbildningsinsatser.
Låter det intressant, vilket jag lovar att det är, kan ni förfara enligt nedan:

Ansökan med meritförteckning skickas via e-post till dalarna@moderat.se eller via post till Moderaterna, Box 1051, 791 10 Falun.
Kontaktpersoner:
Riksdagsledamot Ulf Berg, ulf.berg@riksdagen.se, 070-250 43 40
Partiombudsman Peter Vogt, peter.vogt@moderat.se, 023-196 61


Annonsen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar